Crash testing procedures ensure the public's safety in a motor vehicle.
With the help of high-speed cameras automotive safety experts are able to gather more data that informs them of how to advance their vehicle designs. In order to make each crash as efficient as possible it is important that operators understand the basics behind the unique needs of automotive imaging. Decisions such as on- or off-board camera placement, lighting, and field of view options all affect they type of information that will be gathered. This whitepaper breaks down those concerns with tips and tricks for improving crash tests.
The Miro C210 and C210J are 1.3Mpx crash test cameras and excel in capturing tight on-board shots. Like the C320 they have an internal battery and flash to protect data.
Die Phantom N5 ist die kleinste erhältliche Kamera. Der winzige Kamerakopf ermöglicht die Platzierung an schwer zugänglichen Stellen und schützt gleichzeitig die Daten über die N5-Basis in gefährlichen Umgebungen.
Die digitale Bildkorrelation im Automobilversuch kann zu verstehen helfen, wie sich Stress auf Baustoffe auswirken und wie Vibrationen Bauteile abnutzen können. Phantom-Kameras zeichnen sich durch eine Vielzahl von Kameraeinstellungen aus, wenn Beobachtungen für eine vollständige Datenerfassung synchronisiert werden müssen.
Verbrennungsvorgänge in der Automobilforschung können sich auf die Effizienz eines Motors auswirken und mit den richtigen Daten die Weiterentwicklung der Motorentechnologie fördern. Phantom-Kameras verfügen über den hohen Dynamikbereich, der zur Erfassung von Verbrennungsereignissen erforderlich ist.
Mikrofluidik-Studien bei Kraftfahrzeugen können die Kraftstoffeffizienz, die Motorleistung und eine Vielzahl anderer interner Komponentenfunktionen verbessern, bei denen Flüssigkeit schnell durch dicht angeordnete Komponenten transportiert werden muss. Die Verbesserung der Leistungsfähigkeit von Kraftfahrzeugen erhöht die Sicherheit und Zufriedenheit der Kunden. Phantom-Kameras verfügen über wechselbare Objektivfassungen, um eine Vielzahl von Anwendungen zu ermöglichen.
Workflow-Prozesse sind bei Fahrzeugtests von großer Bedeutung. Die Forscher müssen sich einen Überblick über die verfügbaren Optionen verschaffen und herausfinden welche Art von Ausrüstungen am besten ihren Bedürfnissen entspricht. Phantom-Kameras verfügen dank des J-Box-Systems über eine komplettes Setup für Fahrzeuge, es sind jedoch auch andere Optionen verfügbar, wenn sie zu der zu testenden Anwendung passen.
High-speed cameras are found throughout the automotive industry, and each application has different needs. Safety crash testing involves both on-board and off-board scenarios, can be complex and require extreme efficiency to manage multiple tests a day from multiple cameras. To get the best system for your facility, it helps to think beyond the individual cameras and consider the following questions:
Component Testing: Each application has slightly different requirements and it helps to understand the many camera capabilities and features that are available. For example, inside and around an instrument panel or door assembly could benefit from a specialty miniature camera the size of a golf ball. A fuel injection study could benefit from a very high frame rate camera model at 10-100,000fps.
Airbag Testing: This is especially challenging due to the speed of the event and the bright white of the bag. The most appropriate camera depends on the level of detail that needs to be analyzed. Ultrahigh-speed cameras with high frame rates may be required to catch the most subtle motions and timing. Cameras with high dynamic range, for example, will help mitigate against the sudden bright white of the airbag, allowing to capture the subtle shades within the white.
Deformation testing with Digital Image Correlation (DIC) is a powerful tool for automotive engineering teams to understand deformation and stress in items from tires to hoods. DIC can measure deformation and stress without tedious sensors with only 2 high-speed cameras and software. Depending on application need and programming experience, a number of open source software packages may suffice.
Combustion testing is a critical component of engine design and high-speed cameras can provide detailed understanding of the impacts of minute design adjustments.
Combustion testing typically requires very high frame rates found in the Ultrahigh-speed models and specialized supplemental lighting.
Regardless of what you are recording, the above will always be important. Please do not hesitate to contact us so that a trained Phantom camera expert can assist you in deciding which camera you will need.